Οι καλύτερες ιδέες για e-shop για το 2024, ώστε να ξεκινήσετε το online καταστημα σας
Δεν μπορείτε να ”κατεβάσετε” ιδέες για το e-shop – ηλεκτρονικό κατάστημα που θέλετε να φτιάξετε; Ίσως δεν έχετε σαφή εικόνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο που θέλετε να εισέλθετε.
Αν η απάντηση είναι ‘ΝΑΙ’ τότε αυτό το άρθρο είναι για εσάς.
Ακόμα και αν είστε βέβαιοι ότι το μέλλον σας είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο ”e-shop” το σίγουρο είναι ότι δεν μπορείτε να ξεκινήσετε πουλώντας οποιοδήποτε προϊόν. Πλέον, στις μέρες μας η αγορά έχει κατακλυστεί από εξειδικευμένα ηλεκτρονικά καταστήματα, σχεδόν όλων των κατηγοριών και στις περισσότερες περιπτώσεις είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρείτε ”ελεύθερο χώρο” να εισέλθετε.
Μήπως πρέπει να μάθετε τι θα είναι αυτό που οι άνθρωπο θα θέλουν να αγοράσουν στο εγγύς μέλλον; Να ανακαλύψετε ποια είναι τα πιο απαιτητικά προϊόντα;
Ετοιμαστείτε να κρατήσετε σημειώσεις, επειδή μετά την ανάγνωση αυτού του άρθρου, η ιδέα σας περί ηλεκτρονικού εμπορίου, θα βρίσκεται πολύ πιο κοντά στην υλοποίηση της.
Τι πρέπει να προσέξουμε όταν επιλέγουμε προϊόν.
1. Προσπαθήστε να είστε σε θέση να κάνετε συνδυαστική πώληση ”cross-selling”.
Με αυτόν τον τρόπο θα έχετε περισσότερες ευκαιρίες να αυξήσετε τις πωλήσεις σας και να κερδίσετε χρήματα. Πάρτε για παράδειγμα μια φωτογραφική κάμερα. Εκτός από την ίδια την κάμερα, υπάρχει μια πληθώρα ανταλλακτικών και αξεσουάρ που μπορούν να πωληθούν συνδυαστικά με την κάμερα, όπως πχ. διαφόρων τύπων φωτογραφικοί φακοί, βάσεις και τρίποδα, θήκες μεταφοράς, κάρτες μνήμης και πολλά άλλα. Με αυτόν τον τρόπο θα έχετε και περισσότερες επιλογές σχετικά με την στρατηγική περιεχομένου (κείμενο περιγραφής προϊόντος). Σκεφτείτε πόσα άρθρα θα μπορούσατε να γράψετε εξηγώντας τι είναι το κάθε αξεσουάρ και τι κάνει.
2.Επιλέξτε προιόντα που θα μπορέσετε να γράψετε πολλά πράγματα γύρω από αυτά
Αυτό το κομμάτι είναι άμεσα σχετικό με αυτό που σας είπα πριν. Οι κατηγορίες προϊόντων που θα επιλέξετε θα ήταν κάλο να σας δίνουν την δυνατότητα να μπορείτε να γράψετε αρκετά πράγματα γύρω από αυτά.
Και ο λόγος που το λέω αυτό είναι η Google. Χρειαζόμαστε περιεχόμενο (κείμενα) για να μπορέσουμε να ξεχωρίσουμε από τον ανταγωνισμό και η Google να μας εμφανίσει ψιλά στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Ένα αρνητικό παράδειγμα θα μπορούσε να είναι οι θήκες κινητών. Δεν υπάρχουν και πολλά πράγματα να πεις στην περιγραφή του προϊόντος και δεν υπάρχει και ενδιαφέρον από το καταναλωτικό κοινό να κάτσει να διαβάσει άρθρα σχετικά με αυτά τα προϊόντα, άρα το περιεχόμενο θα είναι φτωχό.
ΜΙΑ ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ: αν σκοπεύετε να πουλάτε μέσω της πλατφόρμας του skroutz ή bestprice, οι περιγραφές προϊόντων δεν θα είναι η προτεραιότητα σας, γιατί οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να σας βρουν μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας. Αλλά έτσι απευθύνεστε ουσιαστικά μόνο στην Ελληνική αγορά, θα πρέπει να πληρώνετε προμήθεια στις συγκεκριμένες πλατφόρμες και θα πρέπει μόνιμα να έχετε την χαμηλότερη τιμή για να σας επιλέγουν οι καταναλωτές.
3.Επιλέξτε κατηγορία προιόντων που σας αρέσουν
Το να πουλάτε προϊόντα που δεν σας ενδιαφέρουν ή δεν σας αρέσουν μπορεί να μην είναι πρόβλημα στην αρχή, αλλά σας διαβεβαιώνω ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα αποτελέσει πρόβλημα γιατί θα τα βαρεθείτε. Αν όμως αγαπάτε και έχετε πάθος και ενδιαφέρον για τα προϊόντα που πουλάτε, δεν θα τα βαρεθείτε ποτέ και συνέχεια θα βρίσκετε νέους τρόπους να προωθείτε τα προϊόντα σας, θα παρακολουθείτε τις εξελίξεις της αγοράς, και το e-shop σας θα είναι μόνιμα ενημερωμένο. Και όλο αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων.
4.Βρείτε προιόντα που έχουν υψηλή ζήτηση
Ένα συνηθισμένο λάθος που κάνουν συχνά οι άνθρωποι στην αρχή, είναι να εντυπωσιάζονται από κάποιο προϊόν. Ξαφνικά βρίσκεται κάποιο προϊόν που σας εντυπωσίασε, είναι χρήσιμο, έχει καλή ποιότητα και η τιμή του είναι ανταγωνιστική. Φαίνεται να είναι η τέλεια επιλογή, όποτε μπαίνετε στην διαδικασία να φτιάξετε eshop γύρω από αυτό το προϊόν. Μάλλον δεν το καταλάβατε αλλά πολύ πιθανόν να κάνατε ένα μεγάλο λάθος. Κρατήστε αυτό: Όσο καλό και αν είναι κάποιο προϊόν αν οι χρήστες δεν το γνωρίζουν ή δεν το ζητάνε, τότε θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να πουληθεί.
Ας δούμε πως θα βρείτε τις καλύτερες ιδέες για e-shop
1. Αρθρα και περιοδικά σχετικά με τα νέα trends
Ψάξτε για άρθρα για το μέλλον του τομέα που σας ενδιαφέρει και προσπαθήστε να προβλέψετε τι θα είναι αυτό που ο κόσμος θα αποζητάει στο μέλλον. Αν για παράδειγμα διαβάσετε σχετικά με τις τεχνολογικές τάσεις, θα δείτε ότι ”παίζει πολύ” η εικονική πραγματικότητα, εφαρμογές που διευκολύνουν τις πληρωμές και η ευρεία χρήση wearable gadgets. Αυτά τα tips είναι πολύ περισσότερο από απλά ενδιαφέροντα. Είναι επίσης σημαντικό να εγγραφείτε σε ενημερωτικά δελτία σε blogs σχετικά με το αντικείμενο που σας ενδιαφέρει. Έτσι θα μαθαίνετε πρώτοι τις νέες τάσεις. Όποιο και αν είναι το αντικείμενο, πάντα θα υπάρχουν ιστοσελίδες που θα σχολιάζουν και θα αναλύουν το παρών και το μέλλον των καταναλωτικών αναγκών. Επίσης μπορείτε να παρακολουθείτε ιστοσελίδες που ειδικεύονται στον εντοπισμό νέων τάσεων, όπως είναι το Trendhunter .
2.Ρωτήστε το AMAZON τι πουλάει περισσότερο
Σωστά διαβάσατε. Φανταστείτε να είχατε μπροστά σας τον Jeff Bezos και να μπορούσατε να του κάνετε μια ερώτηση. Δεν θα τον ρωτούσατε ποια είναι τα προϊόντα που πουλάει περισσότερο;
Λοιπόν δεν χρειάζεται να συναντήσετε τον ιδιοκτήτη της Amazon για να πάρετε απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Απλά μπαίνετε στο site της Amazon, πηγαίνετε εκεί που λέει ”most sold items” και επιλέγετε τις κατηγορίες που σας ενδιαφέρουν.
3.Αναζητήστε λέξεις κλειδιά
Ένα άλλο πολύ χρήσιμο εργαλείο για να δείτε τι πραγματικά ενδιαφέρει τον κόσμο είναι να δείτε τι αναζητάει στο διαδίκτυο, και αυτό μπορείτε να το πετύχετε μέσω του Google keyword planner. Όταν μια λέξη κλειδί έχει πολλές αναζητήσεις, σημαίνει ότι υπάρχει υψηλή ζήτηση για αυτό. Επίσης από εκεί μπορείτε να δείτε και μελλοντικές προβλέψεις τάσεων.
4.Επιβεβαιώστε τις ιδέες για e-shop με το Google Trends
Τελευταίο αλλά ίσως το πιο σημαντικό είναι το εργαλείο της ίδιας της Google που ανιχνεύει τις νέες τάσεις και αυτό είναι το Google Trends
Πως μπορεί όμως να σας βοηθήσει αυτο το εργαλείο:
Προβλέπει πόσο μπορεί οι άνθρωποι να ενδιαφέρονται για το προϊόν σας. Αυτό είναι πολύ χρήσιμο, αφού μπορείτε να δείτε πολύ διάσημα προϊόντα που στο πέρασμα του χρόνου, οι καταναλωτές χάνουν το ενδιαφέρον τους για αυτά.
Προσφέρει όρους σχετικούς με την αναζήτηση. Αν το προϊόν που κάνετε αναζήτηση έχει αρνητική πορεία, μπορείτε να κοιτάξετε τις σχετικές αναζητήσεις.
Σας επιτρέπει να πραγματοποιείτε φιλτραρισμένες αναζητήσεις. Αυτο το φίλτρο σας επιτρέπει να κάνετε αναζητήσεις για συγκεκριμένες χώρες και περιοχές. Επίσης μπορείτε να συγκρίνεται προϊόντα με επιλογή τοποθεσίας ή ημερομηνίας. πχ. Τι έψαχναν περισσότερο οι Έλληνες τον Δεκεμβριο του 2019, Χριστουγεννιάτικα στολίδια ή Επίσημο ένδυμα.
Τελικά τι eshop να ανοίξω;
Σε αυτό το σημείο θέλω θα σας δώσω μερικές τελευταίες πρακτικές συμβουλές, βασισμένες στα Ελληνικά δεδομένα, που ίσως σας βοηθήσουν να καταλήξετε στο αντικείμενο του eshop που θα ανοίξετε.
- Αν σας αρέσει η τεχνολογία και σκέφτεστε την πώληση κινητών, μάλλον πρέπει να το ξανασκεφτείτε. Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος, το κέρδος εξαιρετικά μικρό και τα ποσοστά αποτυχίας μεγάλα. Αντίθετα όμως, η πώληση αξεσουάρ κινητής είναι μια πολύ μεγάλη αγορά, με πλήθος προϊόντων όπως θήκες, προστασίες οθόνης, hands free κτλ, με αρκετά καλό ποσοστό κέρδους και ευκολότερο ανταγωνισμό. Επίσης δεν απαιτεί μεγάλο αρχικό κεφάλαιο επένδυσης.
- Ρούχα, παπούτσια κτλ. Άλλος ένας κλάδος με ανταγωνιστές-θηρία. Ο πιο έξυπνος και αποδοτικός τρόπος να μειώσετε τον ανταγωνισμό και να διεκδικήσετε ένα μερίδιο της πίττας είναι να αποκτήσετε εξειδίκευση. πχ Ρούχα XXL Για παχουλούς ή Δερμάτινες τσάντες & ταξιδιωτικά είδη ή Παιδικά ρούχα. Με αυτό τον τρόπο ξεφεύγετε από το γενικό και αποκτάτε ταυτότητα, ξεχωρίζετε από το πλήθος.
- Είδη σπιτιού, διακόσμηση κτλ. Τον συγκεκριμένο κλάδο τον συστήνω γιατί έχει μεγάλη αγοραστική δύναμη στο διαδίκτυο και μπορείτε να ξεκινήσετε με χαμηλό badget. Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχουν πολλές μεγάλες εταιρείες στην Ελλάδα που μπορούν να σας δώσουν τα προϊόντα τους σε ένα xml για να τα περάσετε στο eshop χωρίς να χρειαστεί να τα στοκάρετε. Όταν πάρετε την παραγγελία σας, τα παραγγέλνετε και εσείς με την σειρά σας από τον προμηθευτή. Σίγουρα πράγματα, χαμηλό ρίσκο. Ενημερωτικά τα περισσότερα καταστήματα στο Skroutz που πουλάνε έπιπλα σπιτιού, καρέκλες, γραφεία, πολυθρόνες κρεβάτια κτλ δουλεύουν με αυτόν ακριβώς τον τρόπο.
- Με παρόμοιο τρόπο δουλεύουν και οι λευκές ηλεκτρικές συσκευές. Αρκεί να βρείτε τον σωστό προμηθευτή. Τα συγκεκριμένα προϊόντα έχουν ικανοποιητικό περιθώριο κέρδους και ελάχιστο κόστος αρχικής επένδυσης. Κατόπιν βάζετε τα προϊόντα σας στο skroutz και στο bestprice σε ανταγωνιστική τιμή και ξεκινάτε ΑΜΕΣΑ τις πωλήσεις.
- Προϊόντα φαρμακείου. Ίσως ο δυσκολότερος κλάδος όλων. Απαιτείται μεγάλο κεφάλαιο επένδυσης, ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος, και το περιθώριο κέρδους εξαιρετικά χαμηλό. Για να έχει νόημα το όλο εγχείρημα θα πρέπει να έχετε εκατοντάδες παραγγελίες ημερησίως, κάτι που απαιτεί αρκετά άτομα προσωπικό και μεγάλο στοκ σε εμπορεύματα. Γενικά δεν το συστήνω.
- TO BE CONTINUED….
Το να βρείτε τις καλές επιχειρηματικές ιδέες για e-shop και να δημιουργήσετε την online επιχείρηση σας δεν είναι εύκολο και η αλήθεια είναι πως πολύ λίγοι άνθρωπο ξέρουν που να ψάξουν. Ελπίζω αυτό το άρθρο να σας έδωσε χρήσιμα στοιχεία για το πώς πρέπει να κατευθύνετε την αναζήτηση σας.
Και όταν με το καλό αποφασίσετε και καταλήξετε στην κατηγορία των προϊόντων, εμείς είμαστε στην διάθεσή σας για να σας κατασκευάσουμε ένα eshop όμορφο εύχρηστο και προπάντων αποδοτικό.
Για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ.